“Competenta in matematica reprezinta un puternic indicator al
realizarilor viitorilor tineri adulti, influentand abilitatea lor de a
accede la educatia superioara precum si viitoarele lor venituri.
Tarile OECD investesc anual 230 miliarde de dolari pentru educatie
matematica in scoli. In timp ce aceasta reprezinta o investitie majora,
beneficiile sunt mult mai mari. Noul studiul OECD privind abilitatile
adultilor a reliefat faptul ca abilitatile matematice au un impact major
asupra sansei in viata a indivizilor. Studiul a aratat ca abilitatile
matematice slabe limiteaza accesul oamenilor la locuri de munca mai bine
platite si mai motivante; la nivelul societatii, inechitatea in
distributia abilitatilor matematice in randul populatiei este strans
corelata cu distributia bogatiei in cadrul unei natiuni. Pe langa
aceasta, studiul arata ca oamenii cu abilitati matematice dezvoltate
sunt mai predispusi sa faca voluntariat, sa se vada in postura de actori
ai proceselor politice si nu de receptori pasivi, si sunt mai
predispusi sa aiba incredere in semeni. De asemenea, corectitudinea,
integritatea si implicarea in politici publice depind de aceste
abilitati.
PISA 2012 ofera tabloul cel mai cuprinzator al abilitatilor
matematice dezvoltate in scoli, disponibil in prezent, nu doar in
privinta cunostintelor elevilor in diferite domenii ale matematicii, ci
si in privinta modului in care ei pot sa foloseasca aceste cunostinte.
Rezultatul arata mari diferente intre tari in ceea ce priveste
cunostintele si deprinderile matematice ale tinerilor la varsta de 15
ani. Diferenta de 245 de puncte care separa tarile cu cele mai bune si
cele mai slabe performante matematice pe scala PISA reprezinta
echivalentul a sase ani de scolarizare.
Totusi, diferentele dintre tari reprezinta doar o fractiune din
tabloul general al variatiei performantelor matematice ale elevilor.
Diferentele existente in interiorul tarilor sunt inca si mai mari,
atingand 300 de puncte, adica echivalemtul a mai mult de sapte ani de
scolarizare. Abordarea nevoilor educationale a unei asemenea populatii
diverse si micsorarea discrepantei dintre elevi ramane o provocare
formidabila pentru toate tarile”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu