joi, 30 aprilie 2015

Matematica vieții. (doi elevi)




Algebric mers, sub radicali de urme,
În matricea aceluiaşi poem,
Un trup înobilat cu giulgi de suflet
Şi funcţia aceluiaşi catren...

Trudind în ecuaţii ne-nţelese,
Pătratul fantomaticei priviri,
Devine romb, în sferă fără rază,
Adulmecând amare amintiri...

Pătrat perfect al erei glaciare,
În radicali născuţi sub nori de fum,
Va smulge din perfidele dosare,
O urmă răvăşită de parfum....

Necontrolat sistem, în cianură
Ţi-ascunzi răspunsuri care încă ard
Şi-n felul matematic şi precoce
În ploi de ecuaţii, astăzi, cad...

Suntem datori aceloraşi sisteme,
Ne ridicăm conştiinţa la pătrat,
Îngenunchem tăcut acestei ere,
Însă, priviţi, nimic nu s-a-ntâmplat!

Sistemul ne ascunde raţiunea
Şi adevăru-n "Y" se măsoară,
Revin arbitrii snobi ai omenirii
Şi logica vieţii o doboară...

Decorul unei lumi în degradare,
Zadarnic se ridică la pătrat,
Trăim cu toţi o existenţă sumbră
Şi un destin deloc de admirat...

Dar matematic, încă facem paşii
Ce-i învăţam în anii de liceu...
Eu sunt triunghi cu laturi eronate
Şi o formulă, am rămas doar eu...

În sfera unui gol, cu axiome,
Prin forţă am pătruns, să desenez,
Cuvintele şi legile banale
Pe care-ntâmplător le etalez...

Nu ştiu cât fac, în suferinţa voastră, 
Cei ce-aţi rămas fideli acestei lumi, 
Nici doi plus trei...aşa a fost să fie...
Mai răsfoiţi dosare, oameni buni!

Mai căutaţi răspunsuri nonşalante,
Poate ceva, curînd se va schimba,
Căci bate-n mine vînt de libertate
Şi ştiu ca matematica nu-i grea...

Alegeţi voi o funcţie perfectă
Descrisă-n cercuri încă efemere!
Eu fi-voi iar o umbră mai atentă
Şi voi schimba durerea în plăcere.

Clădesc mormânt trecutului...În conul
De umbră al acestei omeniri
Procesul matematic mă frămîntă,
Căci matematic praf am în priviri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu