Cunoasterea procesului, a regulii, a formulei,
constituie cheia rezolvarii rapide si corecte a numeroase cazuri
particulare, situatii, probleme.
Învatarea matematicii la clasele mici se
face prin integrarea acesteia în ansamblul activitatii copilului.
Operatiile aritmetice iau nastere ca operatii concrete,
efectuate pe un material concret, iar problemele de calcul aritmetic sunt
abstractii ale unor probleme luate din lumea concreta.
Studiul teoretic si practic al matematicii, bazat
pe rezolvarea unor probleme reale din viata, care contribuie la
aplicarea unor notiuni matematice, conduce la rezultate superioare în
însusirea acestui obiect de învatamânt. "Situatiile
problematice, locuri matematice, exersarea capacitatilor
intelectuale, atesta deosebita valoare formativa a acestei discipline
scolare în structurarea deprinderilor de activitate intelectuala, în
dezvoltarea gândirii, memoriei si a imaginatiei, în formarea unor
trasaturi de personalitate (vointa, perseverenta,
simtul ordinii, al disciplinei în munca, etc.), indispensabile
integrarii în ciclurile scolare urmatoare, în vita
activa în general" 1).
Matematica este unul din obiectele de baza ale
ciclului primar în care se formeaza notiunile elementare cu care
copilul va opera pe tot parcursul vietii.
Dragostea pentru acest obiect se poate trezi la
scolarul mic prin stimularea sistematica a gândirii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu