Adaptând piramida lui MASLOW la procesul educaţional se
observă:
lProc. de învăţare nu se poate
desfăşura fără hrană,aer,somn,apă
lTrebuinţele de
securitate,de relaxare sunt determinate pentru
învăţarea eficientă
lMediul familial,grupul de
prieteni,de învăţare favorizează sau nu procesul de învăţare
lAtât elevii ât şi
profesorii au nevoie să fie apreciaţi
pentru activitatea lor,dar să şi aprecieze activitatea celorlalţi
lNivelul 5 este cel mai
semnificativ pentru procesul educaţional,deoarece profesorul organizează
activităţi formale,nonformale,informale care le dezvoltă interesele
şi aspiraţiile elevilor.
Realizarea unui învăţământ de calitate se
poate face doar prin:
lsistem de învăţământ flexibil,deschis noului
lstimularea motivaţiei elevilor
lstimularea elevilor capabili de performanţă
lrealizarea unei bănci de date în
vederea unei juste evaluări instituţionale
lelaborarea de rapoarte privind
activitatea de asigurare a calităţii educaţiei şcolare
Se impune aici
delimitarea dintre competenţă şcolară şi
performanţă şcolară deoarece prin intermediul concursurilor şcolare se remarcă
puţini elevi care ajung la performanţă şcolară.
Competenţa şcolară se referă la totalitatea abilităţilor
şi capacităţilor de care este capabil elevul şi care au fost determinate de
procesul evaluativ anterior,pe când
performanţa şcolară este ceea ce elevul realizează efectiv
ca urmare a mobilizării capacităţilor sale cognitive şi afectiv- voliţionale în
situaţia confruntării cu o sarcină de lucru.
oferă motivaţia atât de necesară în procesul de învăţare ,oferă
copiilor dorinţa de aprofundare şi perfecţionare într-un dome
niu
ajută la dezvoltarea talentelor,abilităţilor şi cunoştinţelor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu