vineri, 8 aprilie 2011

SA MAI ZAMBIM!

Luceafarul

A fost odată, ca în basm

N-ar mai fi niciodată -

Pe un tărâm în plin marasm

Un împărat şi tată


A două fete - cum să spui -

Crescute la ferestre

Unde pândeau vaporul lui

Aducător de zestre


Că toată tinereţea sa

În pribegii navale

Cărase tone de cafea

Blugi şi ţigări "nasoale"


Doar erau două la părinţi

Şi nu prea frumuşele

Fără .succesuri. mari la prinţi

Baroni ori beizadele


Dar se mandreau cu tatăl lor

Ce bea whisky cu litrul

Şi se visa un jucător

Cu fluier de arbitru


De-atât cărat din port in port

S-aducă de detoate

Fu uns ministru de transport

In câteva mandate


Avea tupeu, ambâţ, nărav

Ştia cum să vrăjească

Şi fu ales chiar pârcălab

La curtea-mpărătească


Pe unde-a fost el - port ori post

A strâns pe îndelete

Ca să le facă-n viată-un rost

Iubitelor lui fete


Veni-ntr-o zi un chitarist

Luă fata cea mare

Dar, vai, spectacolul fu trist ;

Divorţ şi partajare


C-avură-nspre aeroport

Viloi de la tataia

Dar l-au schimbat, tot către Nord

C-o casă-n Mogoşoaia


Cum au facut şi ce au dres

Când fu de partajară

Cine cu ce s-o fi ales

Nu a ştiut o ţară


Cert e ca fata de-mpărat

Fără de soţ rămasă

Îşi cumpără, cumva pe blat

O şi mai scumpă casă...


În timpul ăsta, sora sa

Mezina, cum se zice

În cercuri largi se afirma

Fiţoasă şi ferice


Trecu prin şcoli de pe la noi

Şi chiar urmă prin State

Un curs intens de... piţi-goi

De-i zice facultate


Dar mult mai multe a-nvăţat

Prin baruri şi locante

Cu prinţi ieşiţi la agăţat

Modele - aspirante


Era a doua la părinţi

Mezina cea cu ţeluri

Dar a urcat, strângând din dinţi,

În topul de modeluri


Şi chiar cu bâlbe pe platou

Trup zvelt, CV subţire

A strâns un roi în jurul său

De stele-n devenire


Aşa ajuns-au la-mpărat

Roberta şi Alina

De care-apoi s-au ataşat

Monica şi Sulfina...


Acestea s-au lipit de el

Ca marca de scrisoare

Iar pe cea mică la Bruxelles

Au uns-o, cu fanfare.


El, jucător de Tabinet

Şeptic şi Licitaţii

Puse-ntr-o zi, în cabinet,

De-un Poker, cu confraţii


Cu patru dame-n mână sta

Şi ar mai fi vrut una

- Chintarul îl ademenea

Şi-l îmboldea Fortuna -


Se ridică incetişor

Cu cărţile în mână

Veni la geam şi, visător,

Privi mâhnit la lună


Mai apoi prinse a scruta

Cea boltă instelată

Pe care-odată-i se-arăta

O stea cu chip de fată


Avea un trup parcă sculptat

Păr aburind reflexii

Gură ce-ndeamnă la păcat

Sâni împliniţi şi sexy


Şi tot privind-o-ngândurat

Se-aprinde-odată flama

La pieptu-i de matroz umblat

Să cadă, dragă, dama


- Hai, vino-n cărti, râvnită stea

Prelinge-te pe masă

Că potu-i mare, scumpa mea

Şi jindul mă apasă


De vrei aievea să exişti

Coboară dintre stele

Dă-i dracului de pesedişti

Fii mir inimii mele


Într-un iatac municipal

Trăi-vom altă eră

Mie, Primarul General,

Să-mi fii consilieră


(Şi mai şopti, pierdut la geam

Cu ochii către astră)

Aş da o ţară sa te am

În Alianţa noastră


Iar ea, din cercul ei bengos

Răspunde-aşa, mieroasă

- Aş da o fugă până jos

Dar am cocoş acasă


Şi, vai, ce trist bietu-mi călcău

Mai cu-cu-ri-g-grăieşte

C-un mameluc din staff-ul tău

Dosaru-i frunzăreşte


- Hai, luminează-mă-n amurg

Şi fă-ţi itinerarul

Cu forţa mea de brand-de-burg

Am să-i închid dosarul


Nu-s stele-n cer cât promitea

Blagoslovit cu flama

Doar ce s-a-ntors la masa sa

Că-i şi pică, zău, dama


- Cinstire Ţie Demiurg

Că mi-ai adus dameza

Sunt cel mai cool bărbat din burg

Şi simt că-mi creşte freza


Iar răpitoarea-i glăsuia

Privind din cărţi complice

- Dubleaza potul - ţara ta

Va fi tărâm ferice


- Cadâna mea, de când te-aştept

(Îi zice-atunci Înaltul)

Rămâi aici, la al meu piept

Să netezim asfaltul


Să mă îmbăt de Scoţian

Sorbit din a ta gură

Iar un taraf teleormănean

Să cânt pe bordură


Că am şi eu damblaua mea

Sa ne trăim, dar, bine -

N-am mai vândut demult cafea

Dar azi mă vand pe tine


Şi, zău, al dracului să fiu

De n-om trăi regeşte

Mă dărui ţie, monstru viu,

Curat - marinăreşte...


Aşa fu potul adunat

De a aflat tot statul

Dar el ajunse Împărat

Vrăjind electoratul


Ce l-a crezut un dregator

Cu har, virtuţi şi vicii

Braţ al umilului popor

Tronând peste Servicii


Peste Parchet şi DNA

Justiţie, Armată...

Ei, bine, el le iriza

Cu astra adorată


- O, steaua mea de căpătâi

(Îi declama adese)

Gândirea ta perversă îi

Că e pe interese


Dar nu-i nimic, acelaşi fler

Mă mână şi pe mine

Îţi dau pe mâini un minister

Şi fonduri - nu puţine


Ci mai coboară-n jos, încet

Alunecând spre bază

Aici, la mine-n cabinet

Chelia-mi luminează


Iar ea, de sus, din firma sa

De spaţii de parcare

Din când în când se cobora

Să pună de-o plimbare


Pân-au luat-o la-ntrebări

In Parlament, ghiolbanii :

La Ministerul de Plimbări

Prea se jongla cu banii


Că răsuflase-acel mister

De se iscase drama

Se ticluise-un minister

Ca să se plimbe dama


Cu un buget de emirat

Ce-şi vântură petrolul

Să aibă Marele Umblat

Din ce-şi plăti obolul


Pentru naveta astrei lui

Pe căile lactee

Azi la Paris, mâine-n Vaslui

Azi star, mâine femeie


Prin iarmaroace, la serbări

Cu presa după sine

Să vadă bietii electori

Cum se trăieşte bine


Cu mici, cu beri, miei la proţap

Şi dansuri populare -

S-a dat turismul peste cap

De-atâta promovare


Veniţi la noi, dragi călători

În mândrul < Land of Choice >

Căci brandul scumpei noastre ţări

Cârnaţii de Pleşcoi îs


Vai, Demiurgule, ne-ai dat

Atâta jale-n casă

C-un împărat prea inflamat

De-o astră prea focoasă


Fie-Ţi, dar, milă de-un popor

Ce ţi-a-nălţat biserici

Ia, Doamne, de prin preajma lor

Aceşti eroi himerici !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu