luni, 19 octombrie 2015

Competenţe matematice în învăţământul preuniversitar şi superior



  
Competenţe comune în învăţământul                   Competenţe în învăţământul superior
preuniversitar - liceu






1.      Identificarea  unor date şi relaţii matematice şi corelarea lor în funcţie de contextul în care au fost definite
2.      Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse în enunţuri matematice
3.      Utilizarea algoritmilor şi a conceptelor matematice pentru caracterizarea locală sau globală a unei situaţii concrete
4.      Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situaţii concrete şi a algoritmilor de prelucrare a acestora
5.      Analiza şi interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situaţii‑problemă
6.      Modelarea matematică a unor contexte problematice variate, prin integrarea cunoştinţelor din diferite domenii

C1. însusirea  metodelor matematice care au aplicatii in inginerie, fizica, mecanica, organe de masini, mecanisme,rezistenta materialelor, informatica, metode numerice, studiul si tehnologia materialelor. (1, 6)

C2. dezvoltarea abilităţilor de logică şi calcul matematic, necesare utilizării metodelor matematice în celelalte discipline. (1, 6)

C3. explicarea şi interpretarea unor procese, precum şi a conţinuturilor teoretice şi practice ale disciplinei. (2, 6)

C4. cunoaşterea şi utilizarea adecvată a noţiunilor specifice disciplinei (2)

C5. utilizarea unor metode, tehnici şi instrumente de calcul matematic şi de aplicare; (3)

C6. dobândirea cunoştinţelor de bază de matematici superioare, necesare înţelegerii 
    mecanismelor matematice aplicate în celelalte discipline care o utilizează;

C7. dezvoltarea gandirii logice a studentilor, formarea unor deprinderi de a folosi raţionamente riguroase;
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu