luni, 11 decembrie 2017

Aplicarea GeoGebra la ora de matematică

„Atitudinea fiecăruia dintre noi faţă de calculator este o probă, un răspuns la întrebarea: cum reacţionezi faţă de nou?”-  Grigore Moisil
Scop:  Prezentarea modului ȋn care poate fi integrat  software-ul  GeoGebra la ora de matematică
Obiective: 1. Integrarea ȋn conținutul matematicii a GeoGebrei pentru ca acesta să devină mai atractiv şi mai uşor de ȋnțeles
2. Valorificarea potenţialului creativ şi a originalităţii elevilor 
3. Stimularea dialogului profesor-elevi.
Argument: GeoGebra este o aplicaţie destinată învăţării şi predării matematicii, având un caracter interactiv şi putând fi utilizată în geometrie, algebră, analiză matematică, geometria analitică, statistică, calculul probabilităţilor, calculul diferenţial şi integral. Oferă o varietate foarte mare de instrumente care permit efectuarea de calcule, efectuarea unor algoritmi de  calcul în vederea obţinerii unor rezultate numerice, oferă suport vizual pentru orice noţiune matematică, pornind de la nivelul matematicii de gimnaziu până la nivel universitar. Permite, de asemenea, realizarea unor imagini dinamice, necesare înţelegerii unor noţiuni de matematică complexe cum ar fi: noţiunea de limită, sumă Riemann,  rădăcini de ordin n ale unităţii etc.. Este un soft gratuit, compatibil cu orice tip de sistem de operare uzual.
Folosirea programului GeoGebra în procesul instructiv-educativ

Reamintim că metoda didactică este calea de urmat în activitatea comună a educatorului şi a educaţilor pentru îndeplinirea scpului învăţării, adică pentru informarea şi formarea educaţilor. Metoda se constituie dintr-o varietate de procedee ce concură la atingerea scopului propus, iar eficienţa metodei este asigurată de calitatea şi varietatea procedeelor alese de către învăţător.
Procedeul didactic este componentă a metodei cu o acţiune tehnică mai limitată, un element de sprijin al metodei sau un mod concret de valorificare a ei.

Relevanţa pedagogică a softului educaţional constă tocmai în uşurinţa şi eficienţa cu care acesta poate fi folosit ca element de sprijin al unor metode specifice predării matematicii. Prezentăm câteva exemple mai jos:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu