luni, 11 decembrie 2017

Expunerea- prelegere.

Mulţi dintre profesorii de matematică sunt de părere că predarea unor noţiuni cu un grad complex de abstractizare (noţiunea de limită a unei funcţii într-un punct, noţiunea de derivată a unei funcţii într-un punct, integrala Riemann (ex 11, ex 12)), nu pot fi prezentate elevilor decât folosind această metodă, care presupune o bună organizare şi sistematizare a volumului de informaţie, dar, în acelaşi timp, şi pregătirea unor schiţe, planşe, a unor întrebări care să asigure un dialog cu elevii. Metoda răspunde capacităţii şi nevoii elevilor de liceu de cunoaştere a ansamblului complex, sintetic al realităţii.

Şi în cazul utilizării acestei metode, întrebuinţarea calculatorului se poate dovedi cheia succesului în atingerea obiectivelor stabilite. Reprezentările pe calculator fac noţiunile mai uşor de asimilat, captează mai uşor arenţia elevilor pe o perioadă mai îndelungată şi, totodată, pot stimula dialogul profesor-elevi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu