Mulţi dintre profesorii de
matematică sunt de părere că predarea unor noţiuni cu un grad complex de
abstractizare (noţiunea de limită a unei funcţii într-un punct, noţiunea de
derivată a unei funcţii într-un punct, integrala Riemann (ex 11, ex 12)), nu
pot fi prezentate elevilor decât folosind această metodă, care presupune o bună
organizare şi sistematizare a volumului de informaţie, dar, în acelaşi timp, şi
pregătirea unor schiţe, planşe, a unor întrebări care să asigure un dialog cu
elevii. Metoda răspunde capacităţii şi nevoii elevilor de liceu de cunoaştere a
ansamblului complex, sintetic al realităţii.
Şi în cazul utilizării acestei metode,
întrebuinţarea calculatorului se poate dovedi cheia succesului în atingerea
obiectivelor stabilite. Reprezentările pe calculator fac noţiunile mai uşor de
asimilat, captează mai uşor arenţia elevilor pe o perioadă mai îndelungată şi,
totodată, pot stimula dialogul profesor-elevi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu