Există două metode didactice
intitulate la fel: demonstraţia. Ne referim în continuare la acea metodă care
vizează reflectarea obiectului învăţării la nivelul percepţiei şi al
reprezentării. Această metodă didactică are la bază folosirea materialului
didactic care trebuie să îndeplinească cerinţele de a fi funcţional, de a fi
adaptat la scop şi de a asigura perceperea prin cât mai mulţi analizatori:
formă, culare, dimensiuni adecvate. Se folosesşte pentru a mări accesibilitatea
unor noţiuni sau relaţii cu un grad mare de generalitate.
Un exemplu de lecţie în care folosim reprezentări grafice pentru a
demonstra anumite rezultate teoretice este: „Definirea funcţiilor
trigonometrice sinus şi cosinus” O dată ce elevii au înţeles modul de
definire al funncţiilor trigonometrice, toate proprietăţile pot fi demonstrate,
apelând la o simplă reprezentare (ex 5)
Un alt exemplu: La capitulul „Numere complexe sub formă
trigonometrică” se poate arăta că imaginile rădacinilor de ordin n ale
unui număr complex sunt vârfurile unui poligon regulat.(ex 6)
De asemenea, se poate demonstra că
aproximarea numărului este 3,14.(ex 7)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu