În cartea sa "Puterea. De ce unii oameni o au şi alţii nu", profesorul de economie Jeffrey Pfeffer de la prestigioasa universitate americană Stanford prezintă câteva sfaturi utile în efortul de a deveni mai puternici.
1. Nu crede mitul că numai unii oameni se nasc conducători
"Oamenii se bazează prea mult pe noroc şi nu reuşesc să-şi organizeze eficient carierele. Mulţi oameni cred că este suficient să aibă performanţe şi realizări la locul de muncă pentru a acumula putere şi a evita dificultăţile din mediul organizaţional."
2. Este normal să nu fii plăcut de toată lumea
"Cel mai bun exemplu este Larry Summers, secretarul Trezoreriei americane în timpul administraţiei Bill Clinton, rectorul Universităţii Harvard şi fostul şef al Consiliului Economic în cadrul administraţiei Obama. El este caracterizat drept un om înţepat, sincer şi nu foarte sensibil. Totuşi, reputaţia lui Summers nu l-a împiedicat să aibă succes, din contră, i-a sprijinit cariera."
3. Performanţele de la locul de muncă nu contează
"Relaţia cu şeful tău este mult mai importantă. În 1980, economiştii americani James Medoff şi Katherine Abraham au descoperit că salariile angajaţilor din companii depind mai mult de vârstă şi de relaţiile interpersonale dintre angajaţi şi şefi şi sunt mai puţin legate de performanţele profesionale."
4. Ajută-i pe oamenii puternici să se simtă bine
"În majoritatea cazurilor, directorii executivi preferă să promoveze oamenii loiali, chiar dacă alţi candidaţi au o pregătire mai bună şi performanţe profesionale superioare."
5. Fii sociabil
"Multe studii în domeniu relevă faptul că relaţiile între angajaţi sunt puternic corelate cu obţinerea de evaluări bune la locul de muncă, atingerea obiectivelor şi succesul în carieră. Mai mult, un angajat sociabil are şanse mai mari să obţină satisfacţii în carieră."
6. Regulile sunt făcute pentru a fi încălcate în prima parte a carierei
"În războaiele dezechilibrate din ultimii ani nu întotdeauna au câştigat cei mai puternici, ci, surprinzător, în 64% din cazuri au câştigat outsiderii, dar numai în momentul în care şi-au identificat punctele slabe şi au utilizat o nouă strategie de a le minimiza. Antreprenori de succes precum Steve Jobs sau Mark Zuckerberg au găsit propria cale de a reuşi în viaţă."
7. Învaţă să te autoevaluezi şi să-ţi fixezi obiectivele
"Mulţi au tendinţa de a-şi supraestima abilităţile şi performanţele. Însă atunci când au nevoie să se concentreze pe următorul pas pe care-l au de făcut în carieră, oamenii devin mai critici şi vor să se autodepăşească."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu