- scoala se imparte in materii utile si materii inutile, iar din cele utile mate e primul loc. Nu e de mirare ca elevilor nu le place; s-a pierdut pasiunea, nimeni nu mai stie “de ce” invatam matematica cu orice pret la toate varstele, ca apoi sa nu mai folosim neam de neamul nostru o ecuatie diferentiala.
- Hai sa uitam de utilitate! Am ramas blocati in paradigma utilitatii si o aplicam uneori eronat si altor domenii.
- Ce-ar fi daca… am lega matematica de istorie? (povesti cu matematicieni, anyone?) / de religie / de revolutia tehnologica bazata pe numerele 0 si 1 (da’ de fapt zero e numar?)/ de teatru?
- Sistemele GPS traduc geografia intr-un sistem de coordonate (= numere!) si descriu astfel forme geometrice in forma numerica
- Geometria sta la baza constructiilor, a arhitecturii, a pavajelor de pe strada (de ce pavelele au doar anumite forme geometrice?), a unghiurilor la care se imbina obiectele (pe http://www.mathsinthecity.com utilizatorii descopera principiile matematice din spatele lumii vazute, cu alte cuvinte arata ca matematica e in lume, nu (doar) in carti)
- Pornind de la Corpus Hypercubus al lui Dali, ce-ar fi sa vorbim de a patra dimensiune? Un cub tridimensional se poate desfasura sub forma unui navod, a unei retele. Cum s-ar desfasura un cub in patru dimensiuni? Ce legatura are asta cu universul?
Câtă matematică este în jurul nostru și cât de importantă este - merită să descoperim
duminică, 27 iulie 2014
De ce iubim matematica
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu