PROIECT eTWINNING
Titlul proiectului: Aplicatii ale matematicii in viata cotidiana
Rezumat: Matematica este limba cu care Dumnezeu a scris Universul.’’
Galileo Galilei
Proiectul a pornit de la ideea conform căreia matematica se găseste pretutindeni in jurul nostru: in natură, in artă, in arhitectură etc. Intentia a fost in fapt crearea unei interactiuni dinamice intre lumea inconjurătoare si limbajul matematic. Acest proiect se desfasoara in mai multe etape si anume: prima etapa – echipele participante isi descriu orasele si scolile de unde provin si se familiarizeaza unele cu altele. Cea de-a doua etapa consta in “descifrarea Limbajul matematic”, iar cea de-a treia etapa este reprezentata de alegerea fotografiilor cu locuri din orasul fiecărei echipe si din imprejurimi sau din alte zone ale tărilor partenere pentru a identifica si evidentia figurile geometrice componente. Fiecare echipă a oferit un set de fotografii in schimbul fotografiilor din celelalte tări.
Parteneri: licee din Europa
Limba de lucru: engleza
Intervale de varsta:elevi cu varsta cuprinsa intre 15-18 ani
Durata proiectului: 3 luni (aprilie, mai, iunie 2012)
Scop: : Proiectul are ca scop principal sporirea motivaţiei pentru învăţarea matematicii, de a face din matematică o materie îndrăgită de elevi, de a ajuta la descoperirea şi dezvoltarea creativităţii, limbajului social, competenţei de a învăţa, dar şi a competenţelor legate de utilizarea TIC, prin intermediul colaborării şi învăţării active. Activităţile din proiect incurajeaza căutarea de obiecte matematice neobişnuite, si aplicabilitati ale matematicii care pot fi recunoscute în mediul nostru de zi cu zi.
Obiective:
• să incurajeze elevii să descopere lumea inconjurătoare prin matematică, folosindu-se de geometrie si ecuatii de algebră, analizand din punct de vedere mathematic principalele elemente arhitectonice din orasul, regiunea si tara lor (poduri, monumente, piete etc.) dar si formele naturale existente, identificand figurile geometrice din componenta lor;
• promovarea muncii in echipa
• colaborarea si intelegerea reciproca
• sa utilizeze noile tehnologii
• sa compare sistemele educationale din tarile partenere
• să aducă imbunătătiri in folosirea limbii engleze
Activitati:
Etapa 1: prezentarea scolilior si a oraselor partenere, elevii fac cunostiinta unii cu altiisi cu mediile din care provin colaboratorii din cardul proiectului
Etapa 2: “descifrarea limbajului matematic” – realizarea unui dictionar de termini matematici
Etapa 3: alegerea fotografiilor cu locuri din orasul fiecărei echipe si din imprejurimi sau din alte zone ale tărilor partenere pentru a identifica si evidentia figurile geometrice componente. Fiecare echipă a oferit un set de fotografii in schimbul fotografiilor din celelalte tări.
Etapa 4: Prezentarea finala a rezultatelor si a muncii fiecarei echipe
Instrumente TIC folosite
In proiect au fost folosite diferite instrumente TIC:
Pentru a înlesni comunicarea: e-mail, skype, chat, forum si twinspace;
Pentru studierea figurilor geometrice: programe dinamice
Rezumat: Matematica este limba cu care Dumnezeu a scris Universul.’’
Galileo Galilei
Proiectul a pornit de la ideea conform căreia matematica se găseste pretutindeni in jurul nostru: in natură, in artă, in arhitectură etc. Intentia a fost in fapt crearea unei interactiuni dinamice intre lumea inconjurătoare si limbajul matematic. Acest proiect se desfasoara in mai multe etape si anume: prima etapa – echipele participante isi descriu orasele si scolile de unde provin si se familiarizeaza unele cu altele. Cea de-a doua etapa consta in “descifrarea Limbajul matematic”, iar cea de-a treia etapa este reprezentata de alegerea fotografiilor cu locuri din orasul fiecărei echipe si din imprejurimi sau din alte zone ale tărilor partenere pentru a identifica si evidentia figurile geometrice componente. Fiecare echipă a oferit un set de fotografii in schimbul fotografiilor din celelalte tări.
Parteneri: licee din Europa
Limba de lucru: engleza
Intervale de varsta:elevi cu varsta cuprinsa intre 15-18 ani
Durata proiectului: 3 luni (aprilie, mai, iunie 2012)
Scop: : Proiectul are ca scop principal sporirea motivaţiei pentru învăţarea matematicii, de a face din matematică o materie îndrăgită de elevi, de a ajuta la descoperirea şi dezvoltarea creativităţii, limbajului social, competenţei de a învăţa, dar şi a competenţelor legate de utilizarea TIC, prin intermediul colaborării şi învăţării active. Activităţile din proiect incurajeaza căutarea de obiecte matematice neobişnuite, si aplicabilitati ale matematicii care pot fi recunoscute în mediul nostru de zi cu zi.
Obiective:
• să incurajeze elevii să descopere lumea inconjurătoare prin matematică, folosindu-se de geometrie si ecuatii de algebră, analizand din punct de vedere mathematic principalele elemente arhitectonice din orasul, regiunea si tara lor (poduri, monumente, piete etc.) dar si formele naturale existente, identificand figurile geometrice din componenta lor;
• promovarea muncii in echipa
• colaborarea si intelegerea reciproca
• sa utilizeze noile tehnologii
• sa compare sistemele educationale din tarile partenere
• să aducă imbunătătiri in folosirea limbii engleze
Activitati:
Etapa 1: prezentarea scolilior si a oraselor partenere, elevii fac cunostiinta unii cu altiisi cu mediile din care provin colaboratorii din cardul proiectului
Etapa 2: “descifrarea limbajului matematic” – realizarea unui dictionar de termini matematici
Etapa 3: alegerea fotografiilor cu locuri din orasul fiecărei echipe si din imprejurimi sau din alte zone ale tărilor partenere pentru a identifica si evidentia figurile geometrice componente. Fiecare echipă a oferit un set de fotografii in schimbul fotografiilor din celelalte tări.
Etapa 4: Prezentarea finala a rezultatelor si a muncii fiecarei echipe
Instrumente TIC folosite
In proiect au fost folosite diferite instrumente TIC:
Pentru a înlesni comunicarea: e-mail, skype, chat, forum si twinspace;
Pentru studierea figurilor geometrice: programe dinamice
Pentru realizarea fisierelor teoretice: word-processing si prezentări Word si Power point, utilizarea de date disponibile pe Google, You Tube;
Pentru crearea filmului final de prezentare: powepoint ; iSpring (care transformă fisierele cu extensia ppt. in filme) si PhotoFilmStrim (care realizează slideshow-uri din fotografii).
Resurse umane:elevi, cadre didactice
Resurse material: calculator cu conexiune la internet, camera de filmat, imprimanta, aparat de fotografiat
Rezultate asteptate: Proiectul ” Aplicatii ale matematicii in viata cotidiana” a insemnat o oportunitate de dezvoltare personală si profesională pentru elevi si profesori din mai multe puncte de vedere:
• proiectul va reprezenta un schimb de experiente prin care elevii vor descoperi aspecte noi ale orasului, regiunii si tării lor si a celorlalte tări europene reunite in proiect;
• vor invăta, prin intermediul dictionarului de termini matematici realizat in comun, o multitudine de termeni in limba engleza si in limbile celorlalte tari participante la proiect
• Elevii vor face progrese in folosirea limbii engleze in matematică;
• elevii isi vor imbogătii cunostintele de matematică;
• la nivel motivational, elevii vor devenii mai interesati de studiul matematicii;
• elevii isi vor imbunatatii cunostiintele legate de utilizarea TIC
Evaluare: utilizarea unor aplicatii WEB cu impact asupra elevilor, , expozitii de fotografie, vizionarea unor înregistrări video.
Instrumentele folosite în cancelaria virtuală :blog,forum,chat,clase virtuale ,arhivă de fişiere,galerie de imagini,wiki;
Colţul elevilor poate folosi diverse modalităţi de comunicare: blog,forum,chat,clase virtuale ,arhivă de fişiere,galerie de imagini,wiki;
Invitaţi în spaţiul virtual eTwinning pot fi :directorul,consilierul educativ,profesorul de istorie,profesorul de desen şi vor avea dreptul de vizitator
Pentru crearea filmului final de prezentare: powepoint ; iSpring (care transformă fisierele cu extensia ppt. in filme) si PhotoFilmStrim (care realizează slideshow-uri din fotografii).
Resurse umane:elevi, cadre didactice
Resurse material: calculator cu conexiune la internet, camera de filmat, imprimanta, aparat de fotografiat
Rezultate asteptate: Proiectul ” Aplicatii ale matematicii in viata cotidiana” a insemnat o oportunitate de dezvoltare personală si profesională pentru elevi si profesori din mai multe puncte de vedere:
• proiectul va reprezenta un schimb de experiente prin care elevii vor descoperi aspecte noi ale orasului, regiunii si tării lor si a celorlalte tări europene reunite in proiect;
• vor invăta, prin intermediul dictionarului de termini matematici realizat in comun, o multitudine de termeni in limba engleza si in limbile celorlalte tari participante la proiect
• Elevii vor face progrese in folosirea limbii engleze in matematică;
• elevii isi vor imbogătii cunostintele de matematică;
• la nivel motivational, elevii vor devenii mai interesati de studiul matematicii;
• elevii isi vor imbunatatii cunostiintele legate de utilizarea TIC
Evaluare: utilizarea unor aplicatii WEB cu impact asupra elevilor, , expozitii de fotografie, vizionarea unor înregistrări video.
Instrumentele folosite în cancelaria virtuală :blog,forum,chat,clase virtuale ,arhivă de fişiere,galerie de imagini,wiki;
Colţul elevilor poate folosi diverse modalităţi de comunicare: blog,forum,chat,clase virtuale ,arhivă de fişiere,galerie de imagini,wiki;
Invitaţi în spaţiul virtual eTwinning pot fi :directorul,consilierul educativ,profesorul de istorie,profesorul de desen şi vor avea dreptul de vizitator
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu