joi, 19 decembrie 2013

Inteligența vizuală în sprijinul celei verbale

                  Pentru inteligența verbală, observă imaginile vizuale din ceea ce citești. Cum ajută ele ca personajele sau decorul să prindă viață pentru tine? În ce mod ilustrațiile dintr-o carte ajută povestea sau te distrag de la ea? Anecdotele pot fi pentru tine o modalitate excelentă de a-ți spune propriile povești. Pe măsură ce scrii și desenezi propria ta carte de anecdote, observă modul în care cuvintele și imaginile se completează. Schimbi imaginile pentru a spune mai bine povestea? Ideea ta originală de poveste se schimbă drept rezultat al ilustrațiilor? Citește, de asemenea, poezii și observă fluxul cuvintelor pe pagină. Adesea, poeții sunt la fel de atenți la felul în care arată poeziile lor pe cât sunt la cuvintele din care acestea se compun. Unii dintre ei scriu poeme în forma unui măr. Alții, cum este cazul lui Shel Silverstein (Were the Sidewalk Ends), chiar își ilustrează opera.
Where the Sidewalk Ends
from the book "Where the Sidewalk Ends" (1974)

There is a place where the sidewalk ends
and before the street begins,
and there the grass grows soft and white,
and there the sun burns crimson bright,
and there the moon-bird rests from his flight
to cool in the peppermint wind.

Let us leave this place where the smoke blows black
and the dark street winds and bends.
Past the pits where the asphalt flowers grow
we shall walk with a walk that is measured and slow
and watch where the chalk-white arrows go
to the place where the sidewalk ends.

Yes we'll walk with a walk that is measured and slow,
and we'll go where the chalk-white arrows go,
for the children, they mark, and the children, they know,
the place where the sidewalk ends.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu