ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAŢĂ oferă un prilej bun de “încălzire a minţii”. Activităţile
cu conţinut matematic antrenează şcolarii în acţiuni operatorii cu diferite obiecte sau imagini
schematice ale acestora.
SALUTUL – se poate desfăşura:
Propagat în cerc, de la stânga la dreapta;
Prin extragere de cartele cu numele copiilor în funcţie de culori;
Prin numărare din 2 în 2, din 3 în 3 (nr. pare – nr. impare);
Prin folosirea adjectivelor pentru a compara înălţimea, greutatea;
Prin folosirea “codurilor matematice”
CALENDARUL – formeaza deprinderi de:
A grupa în funcţie de anumite criterii;
A clasifica zilele săptămânii, ale lunii;
A realiza modele repetitive;
A compara temperaturile din diferite zile;
A se orienta în timp şi spaţiu prin folosirea noţiunilor: ,,înainte cu o zi”, ,,ziua precedentă”,
,, a patra zi din lună” etc. ;
În MESAJ se pot introduce jocuri-problemă. De exemplu:
„Poştaşul a ajuns pe strada Elizeului. Ajutaţi-l să distribuie corespondenţa.”
„Vântul puternic a smuls numerele caselor. Reconstituiţi ordinea, ţinând cont de regulile
de numerotare ale caselor dintr-un cartier.”
„Alexandra vrea să ajungă la prietena ei. Aceasta locuieşte între Răzvan şi Rareş, care
stau la numerele 5 şi 9. La ce număr stă Alexandra?”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu