Niveluri ale integrării conţinuturilor în învăţământul preuniversitar
este tot mai des întâlnită tendinţa de organizare a conţinuturilor din
perspectiva integrată. În acest sens, a fost elaborat planul cadru care este
structurat pe şapte arii curriculare. Ariile curriculare reprezintă un grupaj
de discipline care au în comun anumite obiective de formare. De asemenea, la
nivelul unor programe pentru învăţământul preuniversitar se operează cu teme
sau orientări tematice.
Integrarea conţinuturilor presupune stabilirea unor relaţii strânse,
convergente între următoarele elemente: concepte, abilităţi, valori aparţinând
disciplinelor şcolare distincte (De Landsheere, 1992). Principalele niveluri
ale integrării cunoştinţelor sunt:
integrarea INTRADISCIPLINARĂ,
integrarea MULTIDISCIPLINARĂ,
integrarea PLURIDISCIPLINARĂ,
integrarea INTERDISCIPLINARĂ,
integrarea TRANSDISCIPLINARĂ.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu