vineri, 28 iunie 2013

APLICAŢII ALE MATEMATICII ABORDĂRI INTERDISCIPLINARE ŞI TRANSDISCIPLINARE



Niveluri ale integrării conţinuturilor în învăţământul preuniversitar este tot mai des întâlnită tendinţa de organizare a conţinuturilor din perspectiva integrată. În acest sens, a fost elaborat planul cadru care este structurat pe şapte arii curriculare. Ariile curriculare reprezintă un grupaj de discipline care au în comun anumite obiective de formare. De asemenea, la nivelul unor programe pentru învăţământul preuniversitar se operează cu teme sau orientări tematice.
Integrarea conţinuturilor presupune stabilirea unor relaţii strânse, convergente între următoarele elemente: concepte, abilităţi, valori aparţinând disciplinelor şcolare distincte (De Landsheere, 1992). Principalele niveluri ale integrării cunoştinţelor sunt:
integrarea INTRADISCIPLINARĂ,
integrarea MULTIDISCIPLINARĂ,
integrarea PLURIDISCIPLINARĂ,
integrarea INTERDISCIPLINARĂ,
integrarea TRANSDISCIPLINARĂ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu