sâmbătă, 3 ianuarie 2015

PRINCIPIUL RELATIEI DINTRE ATITUDINI SI COMPORTAMENT

Relatia dintre atitudini si comportament este una destul de delicata, nuantata si flexibila. De multe ori putem observa o situatie interesanta: cadrul didactic considera ca este datoria sa sa influienteze atitudinile elevilor. Acest lucru este corect, dar nu intotdeauna realizabil practic. La scoala, elevul vine si cu un bagaj atitudinal conturat, iar cadrul didactic trebuie sa identifice calea pe care trebuie sa mearga; sa incerce sa schimbe comportamentele elevilor, acestea din urma fiind rezultatele vizibile, concrete ale primelor.
Se poate vorbi despre patru elemente definitorii ale atitudinilor:
1. atitudinea se invata - nu te nasti cu o atitudine referitoare la ceva;
2. Atitudinea este o predispozitie de raspuns - in viata nu avem timp sa reflectam la toate lucrurile care ne ies in cale, asa incat atitudinea este o ''scurtatura" care ne ajuta sa ne ghidam comportamentul dpre un scop;
3. atitudinile au o dimensiune evaluativa importanta - mai precis, printr-o atitudine ne place sau nu ne place un lucru, suntem pro sau contra, avem sentimente pozitive ori negative;
4. atitudinea este intotdeauna indreptata spre obiectul atitudinii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu