joi, 15 ianuarie 2015

Stiluri de predare ale profesorilor



1.     Stilul  de  comanda  sau directiv:  bazat   pe   autoritatea  profesorului  care  comanda
succesiunea activitatilor sau activitatile sunt impuse, in totalitate, prin intermediul programarii (a programelor-nucleu).
2.     Stilul practic –bazat  pe o explicatie precisa, apoi pe o executie prin imitatie din partea
subiectului.
3.     Stilul  de  reciprocitate  bazat   pe  evaluarea  reciproca,  dupa  criterii   pregatite  de 
profesor  (ca in cazul activitatii in echipa, a invatarii in perechi).
4.     Stilul  de  autocontrol -  cu  accent  pe  autonomia  subiectului  si capacitatile  sale  de
autoevaluare.
5.     Stilul de incluziune - de  includere a elevului in indeplinirea  unor  sarcini  de  niveluri
diferite, el fiind acela care decide la ce nivel se poate implica.
6.     Stilul centrat pe descoperirea dirijata.
7.     Stilul  centrat  pe  descoperirea  convergenta  -  menit  sa   conduca  la  descoperirea
solutiei unei probleme, la formularea unei concluzii prin rationament si gandire critica.
8.     Stilul  c entrat   pe   activitate   divergenta  -  ce   conduce   gandirea    pe   traiectorii
necunoscute, neobisnuite, spre solutii inedite, spre creativitate.
9.     Stilul bazat pe proiectarea programului individual (personal).
  1.      Stilul initiat de  cel  care  invata  -  acesta  avand posibilitatea  sa  initieze  experiente
proprii, sa le proiecteze, sa le exceute si sa le evalueze.       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu