1.
Stilul de comanda
sau directiv: bazat pe autoritatea
profesorului care comanda
succesiunea
activitatilor sau activitatile sunt impuse, in totalitate, prin intermediul
programarii (a programelor-nucleu).
2. Stilul
practic –bazat pe o explicatie precisa, apoi pe o executie
prin imitatie din partea
subiectului.
3.
Stilul de reciprocitate – bazat pe
evaluarea reciproca, dupa
criterii pregatite de
profesor (ca in cazul activitatii in echipa, a
invatarii in perechi).
4. Stilul de
autocontrol - cu
accent pe autonomia
subiectului si capacitatile sale
de
autoevaluare.
5. Stilul de
incluziune - de includere a elevului in indeplinirea unor
sarcini de niveluri
diferite,
el fiind acela care decide la ce nivel se poate implica.
6. Stilul centrat pe descoperirea dirijata.
7.
Stilul centrat pe
descoperirea convergenta - menit
sa conduca la
descoperirea
solutiei
unei probleme, la formularea unei concluzii prin rationament si gandire
critica.
8.
Stilul c entrat pe
activitate divergenta - ce
conduce gandirea pe
traiectorii
necunoscute,
neobisnuite, spre solutii inedite, spre creativitate.
9. Stilul bazat pe proiectarea programului
individual (personal).
- Stilul initiat de cel care invata - acesta avand posibilitatea sa initieze experiente
proprii,
sa le proiecteze, sa le exceute si sa le evalueze.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu