Actul rezolutiv este important atât pe parcursul desfăşurării lui ca
activitate de construcţie mintală, cât şi după consumarea lui, prin
rezultatele în plan cognitiv şi afectiv pe care le reflectă; actul
rezolutiv contribuie la dezvoltarea personalităţii rezolvitorului
(dezvoltarea unui spirit critic şi autocritic, educarea unor însuşiri
ale atenţiei, câştigarea încrederii în propriile forţe, dezvoltarea
calităţilor voinţei, dezvoltarea atracţiei pentru problematic, a
emoţiilor descoperirii, emoţiilor estetice în faţa actului de creaţie
împlinit).
În structura oricărei probleme, intervin trei elemente:
- ipoteza (I), care conţine datele problemei, considerate afirmaţii adevărate, precum şi adevărurile stabilite anterior;
- concluzia (C), care conţine afirmaţii ce trebuie dovedite;
- interdependenţa dintre ipoteză şi concluzie (date şi necunoscute), care se concretizează într-un lanţ de raţionamente, procedeu sau algoritm folosit pentru rezolvare (²Þ²).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu