În faţa unei probleme, rezolvitorul trăieşte simultan două realităţi: una de ordin cognitiv, referitoare la experienţa trecută, pe care şi-o reactualizează, şi una de ordin motivaţional, ce rezultă pe baza elementului de noutate şi necunoscut cu care se confruntă acesta.
Efortul
cu problemele constituie terenul cel mai favorabil pentru dezvoltarea
capacităţilor creatoare ale gândirii elevului. Un mijloc stimulativ
pentru gândire şi pentru o atitudine activă a elevului, îl constituie
discuţia asupra informaţiilor iniţiale ale problemei, comparaţiile şi
analogiile, care asigură angajarea proprie şi afectivă a elevului în
procesul rezolvării. După Bruner, ²a
instrui pe cineva într-o disciplină, înseamnă a-l învăţa să participe
la procesul care face posibilă crearea de cunoştinţe, a-l face să
gândească el însuşi matematic, să privească fenomenele într-un mod
istoric, într-o ierarhie a învăţării.²
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu