marți, 9 iulie 2013

Esecul poate fi evitat!

Pentru a vedea in ce masura reusiti sa evitati esecul in viata dvs. personala si profesionala, cititi cu atentie urmatoarele 10 enunturi ale psihotestului elaborat de dr. Raj Persand.

Fiecare enunt are doua variante de raspuns: DA - ce semnifica sunt de acord si NU - nu sunt de acord.
Hotarati care dintre raspunsuri corespunde cel mai bine parerii dvs. si bifati litera corespunzatoare. Nu zaboviti prea mult asupra fiecarui enunt si completati-le in ordinea data.


1. Nu suport sa fiu ocupat toata ziua.
  Da
  Nu

2. In medie, am mai multe esecuri decat succese.
  Da
  Nu

3. Imi place in mod deosebit sa fiu laudat continuu.
  Da
  Nu

4. Nu atrag atentia asupra activitatii mele bune.
  Da
  Nu

5. Imi face bine multa distractie.
  Da
  Nu

6. Ceea ce fac este mai bun decat ceea ce sunt.
  Da
  Nu

7. Imi place mai mult sa fiu singur decat in compania celorlalti.
  Da
  Nu

8. Deseori, ma simt prins in capcana.
  Da
  Nu

9. Problemele mele nu mi se datoreaza aproape niciodata mie.
  Da
  Nu

10. Propria-mi persoana imi ajunge (ma bizui pe propriile mele forte).
  Da
  Nu

SCORUL: Adunati NU-urile, ignorand DA-urile, acordand cate 1 punct pentru fiecare raspuns NU si 0 puncte pentru fiecare raspuns DA

Interpretarea rezultatelor

7 NU-uri (7 puncte) sau mai mult: Un scor mare pentru autoanulare; desi perseverati, va si autosabotati. Va place sa aveti grija de altii si nu va simtiti bine cand cineva va acorda o atentie deosebita. Va invinuiti cand relatiile cu ceilalti se deterioreaza, va subestimati, sunteti neincrezator. Trebuie sa invatati sa va respectati, concentrandu-va asupra calitatilor pe care le aveti.

5-6 NU-uri (5-6 puncte): Nu va deranjeaza cand ceilalti incearca sa profite de dvs. Grija cu privire la ce cred altii despre dvs. va face sa va ignorati propriile interese. Sunteti suspicios si preferati sa faceti totul singur, fara a cere ajutorul. Strategia dvs. de a va autoanula este arma celor slabi. Trebuie sa va simtiti mai in voia dvs. in privinta laudelor, invatand ca nu toate complimentele sunt false sau adresate din interes.

3-4 NU-uri (3-4 puncte): Sunteti mai degraba increzator si credeti ca faceti anumite lucruri mai bine decat oricine. Va reprimati supararea pe superiori, care au tendinta de a starni lingusitorul din dvs. Uneori puteti fi o persoana care se plange si se autorespinge. Alteori credeti ca sunteti apreciat pentru ceea ce faceti si mai putin pentru ceea ce sunteti. Fiti mai realist, invatati sa cantariti corect atitudinea celorlalti!

2 NU-uri (2 puncte) sau mai putin: Considerati ca suferinta trebuie evitata, dar faptul ca nu faceti sacrificii personale va poate impiedica cariera sau distruge relatiile personale. Nu va place sa aveti grija de ceilalti si preferati sa-i faceti sa se framante. Este putin probabil sa faceti greseala de a tine la cineva care sa nu aiba aceleasi sentimente fata de dvs. Invatati sa fiti mai maleabil si sa acceptati sa le oferiti celorlalti ajutorul atunci cand au nevoie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu