marți, 9 iulie 2013

Testeaza-ti cunostintele de marketing!

Notiunile de marketing te ajuta in dezvoltarea afacerii sau a departamentului, indiferent de domeniul de activitate al companiei. Cat de bine poti sa valorifici notiunile de marketing pe care le-ai acumulat de-a lungul timpului? Ar trebui sa urmezi un curs de marketing? Esti deja un specialist? Completeaza testul urmator si vei afla la ce nivel ai ajuns din punct de vedere al cunostintelor de marketing!

1. Obiectivele planului de marketing trebuie sa fie:
  multe
  acceptabile
  masurabile (raspunsul corect)

2. Pozitionarea unui produs reprezinta:
  strategia unei companii in vederea atingerii obiectivelor
  locul pe care un produs il ocupa pe raft
  locul pe care un produs il ocupa relativ cu produsul/ele concurentei in mintea consumatorilor (raspunsul corect)

3. Tintirea pietei are loc dupa:
  pozitionarea pe piata
  segmentarea pietei (raspunsul corect)
  realizarea mixului de marketing

4. Un segment de piata este:
  cel mai mic grup omogen posibil de identificat
  cel cai mare grup eterogen posibil de identificat
  cel mai mare grup omogen posibil de identificat(raspunsul corect)

5. Un mesaj prin e-mail atat de interesant incat receptorii initiali il trimit mai departe altor persoane, fara implicarea sau controlul companiei ce il lanseaza se numeste:
  marketing direct
  marketing societal
  marketing viral (raspunsul corect)

6. Mediul de marketing cuprinde:
  mediul extern
  micromediul, macromediul si mediul intern (raspunsul corect)
  macromediul si mediul intern

7. Abilitatea oamenilor de a filtra informatiile la care sunt expusi se numeste:
  atentie selectiva (raspunsul corect)
  distonanta cognitiva
  memorie selectiva

8. Legea lui Paretto (eficienta maxima cu efort minim) spune ca:
  20% dintre clienti aduc 80% din veniturile unei companii (raspunsul corect)
  30% dintre clienti aduc 70% din veniturile unei companii
  50% dintre clienti aduc 50% din veniturile unei companii

9. Din punctul de vedere al marketingului, cererea de cursuri este:
  elastica
  inelastica (raspunsul corect)
  elastica si inelastica

10. Din punctul de vedere al marketingului, un magazin de pantofi are o gama de produse:
  lunga
  profunda (raspunsul corect)
  lata

Scor: Fiecare raspuns corect se noteaza cu un punct. In total se pot obtine maximum 10 puncte.

Interpretarea rezultatelor:

Intre 0 si 3 puncte: Cu siguranta marketingul nu este domeniul tau forte. Insa, nu uita ca astazi traim intr-o lume dominata de marketing, in care trebuie sa stim sa ne vindem inclusiv propria imagine pentru a avea succesul dorit. Urmeaza un curs de profil si imbunatateste-ti cunostintele intr-un domeniu esential, indiferent de jobul tau actual. Vei avea numai de castigat!

Intre 4 si 7 puncte: Te descurci binisor la capitolul marketing, dar este pacat sa te opresti aici. Cunostintele aprofundate in acest domeniu iti vor fi cu siguranta de folos si te vor ajuta sa progresezi in cariera. Nu lasa pe maine ce poti face astazi! Cu putin efort, urmand un curs in domeniu, vei putea ajunge chiar specialist marketing! Mult succes!

Intre 8 si 10 puncte: Ai cunostinte solide de marketing. Poti deveni usor un specialist in domeniu, asa ca investeste in educatia ta incepand chiar de astazi! Marketingul se reinventeaza pe masura ce trece timpul! Invata sa fii cu un pas inaintea concurentei! Norocul iese mereu in calea celor perseverenti. Numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu