duminică, 7 iulie 2013

Matematica şi rolul ei în procesul instructiv-educativ în ciclul preşcolar şi primar



În învăţământul primar, pentru învăţarea matematicii se are în vedere logica internă a acestei discipline ştiinţifice, precum şi particularităţile concret intuitive, formele şi operaţiile specifice ale gândirii copilului de vârstă şcolară mică, aflat în stadiul operaţiilor concrete, potrivit studiilor lui J. Piaget.

Momentul intrării în şcoală presupune un anumit nivel de dezvoltare fizică, intelectuală şi morală a copilului, iar aptitudinea de şcolaritate solicită dobândirea unor capacităţi, abilităţi, priceperi şi deprinderi, absolut necesare şcolarizării, în acelaşi timp, adaptarea preşcolarului la cerinţele şcolii, presupune dobândirea de către copii a unei maturizări la toate aceste nivele, maturizare care să îl facă apt pentru activitatea de învăţare de tip şcolar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu