marți, 9 iulie 2013

Spune-mi ce carte citesti, ca sa-ti spun cine esti!

Pentru psihologii contemporani este evident faptul ca, in general, cartile pe care le alegem pot oferi indicii importante despre personalitatea noastra.

Vrei sa afli mai multe despre tine? Acum ai ocazia sa te autoanalizezi!
Raspunde sincer la intrebarea: ce carte preferi?


1. Politiste, carti de spionaj
  Imi plac
  Nu imi plac

2. Opere clasice
  Imi plac
  Nu imi plac

3. Toate cartile la moda, recomandate in revistele de femei
  Imi plac
  Nu imi plac

4. Biografiile
  Imi plac
  Nu imi plac

Politiste, carti de spionaj: contrar aparentelor, persoanele care opteaza pentru acest gen de lectura sunt serioase, atente la detalii, perseverente, critice. Lectura unei carti politiste sau de spionaj presupune, in general, efort de concentrare asupra detaliilor, pentru a descoperi personajul negativ inaintea finalului. E ca un joc de cuvinte incrucisate sau de sah! Descoperirea indiciilor dintr-o lume paralela, virtuala, este un joc al mintii care ii atrage pe cei care desfasoara si alte activitati intelectuale. Adesea, pasionatii de lectura se relaxeaza cu astfel de carti.

Opere clasice: nu ne referim aici la lecturile obligatorii pentru scoala, ci la cei care citesc clasici din pasiune. Sunt persoane educate, melancolice, sensibile, iubitoare de documentare si plimbari la tara. O carte clasica nu iti ofera surprize, nu este un risc si da bine la CV-ul de cititor.

Toate cartile la moda, recomandate in revistele de femei: modernitatea cu orice pret poate fi adesea si un semn de superficialitate. Totusi, cine alege o carte moderna este o fire curioasa, iar marile descoperiri ale lumii au fost facute nu doar de savanti, ci si de marii curiosi ai tuturor timpurilor, care au avut curajul sa incerce noul.

Biografiile sugereaza ca cititorii lor prefera faptele in locul fictiunii, iar identitatea protagonistului cartii (politician, sportiv, actor etc.) vorbeste despre subiectele de interes pentru cititor.

Interesul poarta fesul, spune o zicala... Parerile celorlalti ne pot influenta cand cumparam carti, dar nu neaparat si cand... le citim. Sa fim sinceri! Cati dintre noi n-au plimbat o carte cu ei saptamani la rand fara sa citeasca mai mult de primul capitol? Pana la urma, orice lectura este mai buna decat niciuna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu