|
Învăţământul matematic în Europa:
Provocări comune şi politici naţionale
Competenţa în domeniul matematicii este parte integrantă
a unei sfere largi de discipline, profesii şi domenii ale vieţii. Acest
raport Eurydice relevă elemente cruciale ale politicilor şi practicilor care
modelează învăţământul matematic în cadrul sistemelor educaţionale europene,
axându-se pe reformele curriculelor de matematică, pe metodele de predare şi
de evaluare, precum şi pe formarea cadrelor didactice. De asemenea, raportul
examinează modul în care statele abordează realizările reduse şi cresc
motivaţia cursanţilor în ceea ce priveşte învăţarea matematicii. Acesta se
bazează pe o analiză documentară aprofundată a învăţământului matematic, pe
concluziile principale ale sondajelor internaţionale PISA şi TIMSS şi
cuprinde rezultatele unui sondaj pilot Eurydice (SITEP) cu privire la
conţinutul programelor de instruire didactică iniţială. Acoperă 31 de ţări
(toate statele membre UE, plus Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Turcia) şi
face referire la anul 2010/2011.
Ce este Eurydice
Reţeaua Eurydice oferă informaţii şi analize
asupra sistemelor şi politicilor educaţionale europene. Începând cu anul
2011, este constituită din 37 de centre naţionale localizate în toate cele
33 de state participante la programul UE de Învăţare Permanentă (statele
membre UE, statele EFTA, Croaţia şi Turcia) şi este coordonat şi
administrat de către Agenţia Executivă pentru Educaţie, Audiovizual şi
Cultură din Bruxelles, care îi concepe publicaţiile şi bazele sale de date.
|
Comisia Europeană
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu