Învăţarea eficientă a matematicii implică utilizarea unor metode de
predare variate. În acelaşi timp, există un consens general că anumite metode cum
ar fi învăţarea bazată pe probleme, investigarea şi contextualizarea sunt
eficiente în special pentru creşterea realizărilor şi ameliorarea atitudinii cursanţilor faţă de matematică. În timp ce majoritatea
autorităţilor centrale din Europa declară că oferă o anumită formă de îndrumare
privind abordările didactice pentru matematică, există un potenţial suplimentar
destinat întăririi suportului pentru metode care promovează învăţarea activă şi
gândirea critică a cursanţilor. Raportul relevă faptul că utilizarea TIC în matematică
este recomandată în majoritatea statelor. Totuşi, în pofida disponibilităţii
lor generale, computerele sunt rareori folosite în timpul orelor de matematică. Această contradicție demonstrează un eşec în
oferirea de relevanţă matematicii prin conectarea sa cu o tehnologie pe care
cursanţii o utilizează zilnic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu