sâmbătă, 14 septembrie 2013

Cum vă puteți înscrie în concursul Lider European?

Concursul Lider European, dezvoltat de Reprezentanţa Comisiei Europene în România  în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naționale  are rolul de a dezvolta abilităţile elevilor de leadership şi de a le pune în valoare în contextul unor activităţi legate de valorile şi temele europene. Concursul se derulează la nivel național și este deschis tuturor liceelor din România.
Cum puteți participa la acest concurs?
1. Înregistrare în campanie pe portalul www.europacasanoastra.ro
Pentru a putea participa la concursul de proiecte Lider European, cadrele didactice trebuie să înscrie liceul în campanie completând formularul de la rubrica Înregistrează-te aici.
2. Alcătuirea echipei de proiect
După înscrierea în campanie, profesorii îi vor încuraja pe liceeni să alcătuiască o echipă din 4 membri (elevi) și să identifice o problemă din comunitatea locală.
3. Teme de proiect:
Proiectele implementate în cadrul concursului trebuie să se încadreze într-unul din domeniile de mai jos:
·         Mediu
·         Social
·         Cultural
·         Alegeri europarlamentare 2014
4. Implementarea proiectului
Odată identificată problema, echipa de proiect (alcătuită din cei 4 elevi și profesorul coordonator) va trebui să realizeze un proiect prin care să încerce să rezolve problema identificată. Cei 4 elevi trebuie să atragă și să implice în proiectul lor voluntari. Pot implica oricât de mulți  voluntari.
Atenție!! echipa de proiect trebuie să aibă 4 membri elevi și un singur profesor coordonator. Pot fi implicați voluntari care să sprijine echipa de proiect. Un profesor coordonator poate înscrie o singură echipă în competiție. Un liceu poate implementa și înscrie în concurs mai multe rapoarte. Fiecare profesor coordonator va înscrie liceul în campanie.
5. Redactarea raportului de proiect
După implementarea proiectului, profesorul coordonator va redacta și completa un raport (după modelul care poate fi descărcat de aici), urmând ca proiectul să fie verificat și trimis juriului pentru evaluare. Termenul limită pentru trimiterea proiectelor este 15 noiembrie 2013.
6. Încărcarea raportului
Raportul realizat după modelul existent pe website, va putea fi încărcat pe website-ul www.europacasanoastra.ro în contul profesorului coordonator.
7. Evaluarea proiectelor
Evaluarea proiectelor se va face în perioada 15 octombrie – 8 noiembrie 2013 și are două etape:
·         Etapa inițială în cadrul căreia vor fi jurizate toate proiectele primite din întreaga țară și vor fi selectata cele mai bune 25 proiecte. Profesorii coordonatori ai celor 25 de proiecte vor câștiga o excursie de 2 zile la Bruxelles la Comisia Europeană.
·         Etapa finală – din cele 25 proiecte alese în cadrul etapei inițiale, vom selecta cele mai bune 8, iar cele 8 echipe finaliste vor veni la București pentru a-și prezenta proiectele în fața juriului.
8. Premii
Toate cadrele didactice care vor încărca rapoarte pe website vor primi diplome de participare. Elevii care vor realiza cele mai bune proiecte vor primi premii în bani: 700 euro pentru locul I, 500 euro locul II și 300 euro locul III, 100 euro pentru cele 5 mențiuni. Profesorii coordonatori ai celor mai reușite 25 de proiecte vor câștiga o excursie la Bruxelles la Comisia Europeană.
Premierea câştigătorilor programului “Lider European” se va face în cadrul unei ceremonii ce va avea loc la sediul Reprezentanţei Comisiei Europene în România în luna noiembrie/decembrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu